Průzkumy spokojenosti zákazníků 2020 (1. díl)
Celková spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací, a.s., (PVK) vzrostla. Spokojenost s celkovou úrovní služeb PVK vyjádřilo 95 % respondentů, což je oproti loňsku nárůst o dva procentní body.
Nejvíce práci PVK oceňují individuální zákazníci a firmy. Vyplývá to z průzkumu nezávislé výzkumné agentury IBRS – International Business and Research Services. Výzkumu se zúčastnilo 700 respondentů z řad individuálních zákazníků, 50 správců bytových domů či bytových družstev a 50 průmyslových zákazníků a firem. Šetření probíhalo v Praze od 6. září do 4. října 2020. U drtivé většiny sledovaných parametrů spokojenost vzrostla. Lidé velmi oceňují kvalitu pitné vody (94 procent tazatelů), plynulost dodávek (95 procent) či profesionalitu zaměstnanců (95 procent).
Pražané hojně využívají k pití vodu z kohoutku. Prim v „této disciplíně“ hrají bytová družstva, kde kohoutkovou vodu pije 78 procent dotázaných. Zajímavostí je, že třináct procent respondentů souhlasí s tím, aby byla kohoutková voda v restauracích účtována. 91 procent všech dotázaných je spokojeno s kvalitou informací, které o svých službách a produktech PVK poskytují. Z bezkontaktních způsobů komunikace dávají individuální zákazníci přednost zákaznické lince, družstva si oblíbila e-mailovou komunikaci a firmy internetový účet – zákaznický portál. Pokud se lidé vydají osobně do zákaznického centra, tak s jeho službami je spokojeno 96 procent respondentů.
Velkou oblibu si v posledním roce získal ale také zákaznický portál – internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejpreferovanějším způsobem vyřízení požadavků u bytových družstev a firem. Díky zabezpečenému internetovému účtu mají zákazníci stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také online zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO. Najdou zde i řadu důležitých informací včetně mapy aktuálních havárií a plánovaných výluk a informace o kvalitě vody ve své ulici.
Pražané se nebojí nedostatku vody. Sedmdesát procent si myslí, že v hlavním městě je vody dostatek. Spíše mají obavu z úbytku vody v jiných regionech.
V příštím pokračování zveřejníme výsledky průzkumy spokojenosti MORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s.